Путања

др Дарко Димитровски

Титула, име и презиме:
проф. др Дарко Димитровски
Наставничко звање: Ванредни професор
Ужа научна област: Пословна економија и управљање
Број кабинета: 15
Е-пошта: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Термин консултација: Понедељак: 11-13ч; Уторак: 10-12ч
Curriculum vitae: CV-српски; CV-english
Датум избора у звање: 20.02.2019.г


Биографија


Датум и место рођења
22. 08. 1978. Крагујевац
Основне академске студије
Географски факултет Универзитета у  Београду,  дипломирао 2002. године
Магистарске студије
Природно математички факултет -Департман за Географију , туризам и хотелијерство  Универзитета у Новом Саду, магистрирао 2009. године.
Докторат наука
Географски факултет Универзитета у Београду, докторирао 2013. године
Пост-докторске студије
University of Tras-os-Montes and Alto Douro, UTAD, Vila Real (Portugal)
2016-2017. године
Кретање у запослењу
Школа за туризам и угоститељство „Тоза Драговић”, Крагујевац, 2002-2004
Друга Техничка школа, Крагујевац, 2003-2013
Прва Техничка школа, Крагујевац, 2006-2010
Економска школа, Крагујевац, 2010-2013
Факултет за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи, Универзитет у Крагујевцу, 2013-
Стечено звање асистента 2013. године
Стечено звање доцента 2014. године
Стечено звање ванредни професор 2019. године


Ангажованост на предметима


  • Менаџмент туристичких агенција и организатора путовања (основне студије)
  • Пословни туризам (основне студије)
  • Кризни менаџмент у хотелијерству и туризму (мастер студије)
  • Специфични облици туризма (мастер студије)
  • Туризам догађаја (докторске студије)

Истраживачко интересовање


  • Туризам и хотелијерство

Одабране референце

  • Pohjola T., Lemmetyinen A., & Dimitrovski D. (2020) Value Co-creation in Dynamic Networks and E-Tourism. In: Xiang Z., Fuchs M., Gretzel U., Höpken W. (eds) Handbook of e-Tourism. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-05324-6_92-1
  • Dimitrovski D., Rachão S., Joukes V. (2019) Life Cycle of Wine Routes: Northern Portugal’s Perspective. In M. Sigala & R. Robinson (Eds) Wine Tourism Destination Management and Marketing (pp. 303-326). Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-00437-8_20
  • Dimitrovski, D. (2020). The role of political risk in the travel fair decision-making process. International Journal of Contemporary Hospitality Management., 32(5), 905-1923. https://doi.org/10.1108/IJCHM-03-2019-0246
  • Dimitrovski, D., Joukes, V., Rachão, S., & Tibério, L. (2019). Wine tourism apps as wine destination branding instruments: Content and functionality analysis. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10(2),136-152. https://doi/10.1108/JHTT-10-2017-0115/full/html
  • Dimitrovski, D., Lemmetyinen, A., Nieminen, L., & Pohjola, T. (2021). Understanding coastal and marine tourism sustainability-A multi-stakeholder analysis. Journal of Destination Marketing & Management, 19, 100554. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2021.100554
  • Dimitrovski, D., Leković, M., & Đurađević, M. (2021). The performativity of the tourism specialism knowledge network: sporting event economic impact assessment. Current Issues in Tourism, 1-19. https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1957788
  • Dimitrovski, D., & Crespi Vallbona, M. (2018). Urban food markets in the context of a tourist attraction–La Boqueria market in Barcelona, Spain. Tourism Geographies, 20(3), 397-417. https://doi.org/10.1080/14616688.2017.1399438
  • Dimitrovski, D., Crespi‐Vallbona, M., & Ioannides, D. (2021). How do locals perceive the touristification of their food market? The case of Barcelona's La Boqueria. International Journal of Tourism Research. https://doi.org/10.1002/jtr.2486
  • Dimitrovski, D., Starčević, S., & Marinković, V. (2021): Which Attributes Are the Most Important in the Context of the Slow Food Festival? Leisure Sciences, https://doi.org/10.1080/01490400.2021.1967234
  • Dimitrovski, D., Ioannides, D., & Nikolaou, K. (2020). The tourist-pilgrim continuum in consumer behaviour: the case of international visitors to Kykkos Monastery, Cyprus. Journal of Tourism and Cultural Change, 1-19. https://doi.org/10.1080/14766825.2020.1828437

Учешће на пројектима

  • Sustainable intelligent and inclusive regional and city models EFOP-3.6.2-16.2017.00017, University of Veszprem, Hungary (European Social Fund and Hungary 2020) –Гостујући истрживач
  • COST action CA15217 OceanGov (Ocean Governance for Sustainability -challenges, options and the role of science), Working group Land and Sea Interactions – MC члан;
  • "Does Monastic Economy Matter? Religious Patterns of Economic Behavior" responsible for the topic: The Role of Tourism in Monastic Economy with the Reference to Moral Economy funded by Centre for Advanced Study Sofia and the Center for Governance and Culture in Europe (GCE) at the School of Humanities and Social Sciences in the University of St. Gallen – истраживач;
  • INNOVINE & WINE-Vineyard and Wine Innovation Platform - Operation NORTE -01-0145-FEDER-000038, co-funded by the European and Structural Investment Funds (FEDER) and by Norte 2020 (Programa Operacional Regional do Norte 2014/2020); European Structural and Investment Funds in the FEDER component, through the Operational Competitiveness and Internationalization Program (COMPETE 2020), Project No. 006971, 01.09.2016-30.10.2017 – истраживач на пост-докторским студијама;
  • Tourism cartography II and guiding techniques practices: Planning tourism activities that involve maps and orientation within CULTOUR + summer course Cultural Tour Guiding. Theory and Practice: Skills and competences for guiding, interpretation and mediation in cultural tourism. 9-15 July 2017, Vila Real, Portugal – тренер на пројекту;
  • "Technical assistance for establishing regional heritage centre in Senjski Rudnik old mine" 2011/S 137-226791 29.05.2012-28.11.2013 coordinated by PEM GmbH – јуниор експерт;
  • Modernization and Harmonization of Tourism Study Programmes in Serbia-MHTSPS“, Tempus, 2013- 2017. (544543-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR) – члан пројектног тима.

Чланства у организацијама


  • Српско удружење за маркетинг (SEMA)
  • Western Silk Route Tourism Academic Network, UNWTO
  • Hotel and Tourism Management, Associate Editor
  • Тourism Management Perspectives (SSCI Master Journal List; IF 6.586), члан уредништва
  • European Journal of Tourism Research (ESCI and SCOPUS), члан уредништва
  • Social Sciences & Humanities Open (Elsevier), члан уредништва
  • Journal of Tourism, Heritage & Services Marketing (SSRN Elsevier), члан уредништва.

Штампа