Путања

др Дарко Димитровски

Титула, име и презиме:
проф. др Дарко Димитровски
Наставничко звање: Ванредни професор
Ужа научна област: Пословна економија и управљање
Број кабинета: 18
Е-пошта: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Термин консултација: Среда, од 10 до 12 часова
Curriculum vitae: CV-српски; CV-english
Датум избора у звање: 20.02.2019.г


Биографија


Датум и место рођења
22. 08. 1978. Крагујевац
Основне академске студије
Географски факултет Универзитета у  Београду,  дипломирао 2002. године
Магистарске студије
Природно математички факултет -Департман за Географију , туризам и хотелијерство  Универзитета у Новом Саду, магистрирао 2009. године.
Докторат наука
Географски факултет Универзитета у Београду, докторирао 2013. године
Пост-докторске студије
University of Tras-os-Montes and Alto Douro, UTAD, Vila Real (Portugal)
2016-2017. године
Кретање у запослењу
Школа за туризам и угоститељство „Тоза Драговић”, Крагујевац, 2002-2004
Друга Техничка школа, Крагујевац, 2003-2013
Прва Техничка школа, Крагујевац, 2006-2010
Економска школа, Крагујевац, 2010-2013
Факултет за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи, Универзитет у Крагујевцу, 2013-
Стечено звање асистента 2013. године
Стечено звање доцента 2014. године
Стечено звање ванредни професор 2019. године


Ангажованост на предметима


  • Менаџмент туристичких агенција и организатора путовања (основне студије)
  • Пословни туризам (основне студије)
  • Кризни менаџмент у хотелијерству и туризму (мастер студије)
  • Туризам догађаја (докторске студије)

Истраживачко интересовање


  • Туризам и хотелијерство

Одабране референце

  • Crespi-Vallbona M., & Dimitrovski, D. (2018). Connections between agritourism and urban food markets: The case of La Boqueria in Barcelona, Spain. In S.L. Slocum, & K.R. Curtis (Eds.). Food and Agricultural Tourism: Theory and Best Practice (pp. 59–61). Oxon, UK: Routledge.
  • Dimitrovski D., Rachão S., & Joukes V. (2019) Life Cycle of Wine Routes: Northern Portugal’s Perspective. In M. Sigala & R. Robinson (Eds) Wine Tourism Destination Management and Marketing (pp. 303–326). Palgrave Macmillan, Cham.
    линк за преузимање
  • Dimitrovski, D., Seočanac, M., &, Luković, M. (2020). Business events at spa destinations: an insight into senior participant motivation. International Journal of Tourism Cities, ahead of print.
    линк за преузимање
  • Dimitrovski, D., Joukes, V., Rachão, S., & Tibério, L. (2019). Wine tourism apps as wine destination branding instruments: Content and functionality analysis. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10(2), 136–152.
    линк за преузимање
  • Crespi Vallbona, M. C., & Dimitrovski, D. (2017). Food markets from a local dimension–La Boqueria (Barcelona, Spain). Cities, 70, 32–39.
    линк за преузимање
  • Dimitrovski, D., & Crespi Vallbona, M. (2016). Role of food neophilia in food market tourists' motivational construct: The case of La Boqueria in Barcelona, Spain. Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(4), 475–487.
    линк за преузимање
  • Dimitrovski, D., & Crespi Vallbona, M. (2018). Urban food markets in the context of a tourist attraction–La Boqueria market in Barcelona, Spain. Tourism Geographies, 20(3), 397–417.
    линк за преузимање
  • Dimitrovski, D., Senić, V., Marić, D., & Marinković, V. (2017). Commemorative events at destination memorials–a dark (heritage) tourism context. International Journal of Heritage Studies, 23(8), 695–708.
    линк за преузимање
    Marinković, V., Dimitrovski, D., & Senić, V. (2017). Going for gold as a leisure tourism continuum: clustering motivations for gold panning revisit intention. Leisure Studies, 36(6), 764–777.
    линк за преузимање
  • Dimitrovski, D., & Todorović, A. (2015). Clustering wellness tourists in spa environment. Tourism Management Perspectives, 16, 259–265.
    линк за преузимање

Учешће на пројектима

  • COST action CA15217 OceanGov (Ocean Governance for Sustainability -challenges, options and the role of science), Working group Land and Sea Interactions – MC члан;
  • "Does Monastic Economy Matter? Religious Patterns of Economic Behavior" responsible for the topic: The Role of Tourism in Monastic Economy with the Reference to Moral Economy funded by Centre for Advanced Study Sofia and the Center for Governance and Culture in Europe (GCE) at the School of Humanities and Social Sciences in the University of St. Gallen – истраживач;
  • INNOVINE & WINE-Vineyard and Wine Innovation Platform - Operation NORTE -01-0145-FEDER-000038, co-funded by the European and Structural Investment Funds (FEDER) and by Norte 2020 (Programa Operacional Regional do Norte 2014/2020); European Structural and Investment Funds in the FEDER component, through the Operational Competitiveness and Internationalization Program (COMPETE 2020), Project No. 006971, 01.09.2016-30.10.2017 – истраживач на пост-докторским студијама;
  • Tourism cartography II and guiding techniques practices: Planning tourism activities that involve maps and orientation within CULTOUR + summer course Cultural Tour Guiding. Theory and Practice: Skills and competences for guiding, interpretation and mediation in cultural tourism. 9-15 July 2017, Vila Real, Portugal – тренер на пројекту;
  • "Technical assistance for establishing regional heritage centre in Senjski Rudnik old mine" 2011/S 137-226791 29.05.2012-28.11.2013 coordinated by PEM GmbH – јуниор експерт;
  • Modernization and Harmonization of Tourism Study Programmes in Serbia-MHTSPS“, Tempus, 2013- 2017. (544543-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR) – члан пројектног тима.

Чланства у организацијама


  • Српско удружење за маркетинг (SEMA)
  • Асоцијација за регионалне студије (Regional Studies Association)
  • Hotel and Tourism Management, Associate Editor
  • Тourism Management Perspectives (SSCI Master Journal List; IF 2.485), члан уредништва
  • European Journal of Tourism Research (ESCI and SCOPUS), члан уредништва
  • Social Sciences & Humanities Open (Elsevier), члан уредништва

Штампа