Aко волите сусрете са људима, ако сте спремни да решавате њихове проблеме и учините све да за њих створите врхунски ужитак, онда сте на правом месту. То је оно на чему почива хотелијерство и туризам. Врата Факултета за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи су врата на која улазите у овај изузетно захтеван сектор.
Хотелијерство и туризам су веома изазовни, брзо растући и узбудљиви сегменти пословне активности. Уђите у њих са образовањем које ћете овде стећи. Лоцирани смо, не случајно, у Врњачкој Бањи, туристичкој дестинацији са више од једног века традиције. Наши образовни програми нуде вам теоријску и практичну обуку у окружењу бројних хотела, ресторана, објеката за забаву, путничких агенција и кетеринг компанија.
Сама реч туризам буди многе живописне слике и позитивне емоције повезане са плажом, песком, сунцем, водом, егзотиком, еротиком, авантуром, атракцијама, скијањем и многим другим асоцијацијама. Али, исто тако треба имати у виду да многи размишљају и о гужви и скученим авионским и аутобуским седиштима док путују на одмор, загађењима природне средине које изазивају превозна и друга средства и сами туристи, па чак и о терористичким нападима на познате туристичке дестинације. Могло би се рећи да туристички менаџмент, укратко формулисан, нема ништа друго за задатак до да доведе у склад право људи на слободу кретања са захтевом за свеобухватном одрживошћу. То ће бити кључни задатак туристичких организација свих врста и нивоа. Ми вас припремамо да њима управљате.
Обично се каже да се сва наука и уметност у туризму своди на продају снова, сећања, нада и илузија. Али, како то остварити данас када, рекло би се, ма колико то чудно звучало, најоскуднији ресурси нису више новац, нафта или дијаманти, мада не би било лоше да их има више. Најоскуднији ресурс је пажња људи. Потреба за пажњом данас далеко превазилази понуду. Пажња људи је данас преокупирана са свим и свачим и нико више никога не слуша и не обраћа пажњу. Недостатак пажње је највећи проблем са којим се суочава сваки продавац услуга у хотелијерству и туризму. По скоро свим мерилима, ниво буке или загушености у медијима постао је толико неподношљив да је тешко било којој поруци да се издвоји и привуче пажњу. Просечан потрошач је данас изложен утицају негде између 200 и 5.000 комерцијалних порука. Данас имамо веће потребе за пажњом потрошача само у једном дану него што су наши блиски преци имали за целу годину. Током свога века потрошимо године живота посматрајући, слушајући и читајући комерцијалне поруке. Већина ових порука се игнорише, према малом броју се има снажна аверзија, а само незнатан проценат (1-2%) се запажа и уважава. И чак ако ваша промотивна порука продре у свест потрошача, она мора да конкурише са отприлике још 45 до 50 хиљада других мисли дневно у нашем мозгу. Како онда да продате туристички аранжман или хотелски смештај? То ћете сазнати ако сте на Факултету за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи. И још много тога понудиће вам програмски садржаји током ваших студија.
Али, ви сте у добу када вашу пажњу привлаче и други садржаји. Учење јесте један од ваших основних задатака и то не смете никада да заборавите; али, то не значи да треба да будете посвећени само њему; живите живот, уживајте у њему и не дозволите да пролази незапажено поред вас. Ви сутра треба другима да аранжирате задовољства. Како ћете то да урадите, ако и сами нисте били део тога? Стара је изрека да је пракса саставни део успеха. Зато нека вас у овим најлепшим студентским данима љубав греје, а наука увек држи будним.
Добродошли на Факултет за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи!