Накнадна пријава стручне праксе за 2024/2025. годину

Студенти који су остали нераспоређени за обављање стручне праксе и они који се нису пријавили за обављање стручне праксе у предвиђеном року (од 07.04. до 14.04.2025. године), могу да изврше пријаву стручне праксе преко е-Индекса у додатном термину од 17.04. до 30.04.2025. године уз плаћање накнаде од 5.000 динара у складу са важећом Одлуком о цени услуга на студијама Факултета за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи. Уплате вршити према уплатницама за стручну праксу, које сваки студент има на свом порталу.

Преостала слободна места можете погледати кликом овде.

Коначан распоред праксе за студенте током 2025. године

Коначан распоред праксе за студенте током 2025. године можете погледати кликом овде.


За сва додатна питања и све информације које не постоје овде студенти треба да јаве руководиоцу праксе са факултета који је задужен за њиховог партнера! Проверити ове информације с времена на време јер ће се ажурирати.

Сви студенти дужни су да у складу са распоредом стручне праксе прихвате Изјаву о намерама савесног и одговорног обављања стручне праксе.

Договорени термини за почетак праксе су први дан у месецу, уколико није посебно наведено другачије!

ОБАВЕЗНО понети:

  • Радну униформу и то:
    • Мушкарци: црне/тегет панталоне, црне ципеле, бела кошуља дугих рукава и сако (није обавезан)
    • Девојке: црна/тегет сукња, равне црне ципеле, бела кошуља дугих рукава и сако (није обавезан)
    • Ко ради у кухињи уместо овога носи своју радну униформу
  • Нови дневник праксе - српски ћирилица (Србија), латиница (Црна Гора, Хрватска и Словенија) или енглески (остало иностранство) (купити у књижари факултета)
  • Потврду о обављеној пракси (по завршетку праксе обавезно је да послодавац потпише и печатира)
  • Упутницу за праксу (Руководиоци стручне праксе ће проследити Упутнице за праксу партнерима)
  • Санитарну књижицу (само одређени хотели)
  • Позитиван став (на пракси представљате себе, али и Факултет; ради се све што раде и остали запослени - домаћинство, ресторан, кухиња, рецепција...)

Студенти који ће стручну праксу обавити у иностранству у обавези су да обезбеде осигурање за целокупни период обављања стручне праксе, које ће обухватити трошкове прегледа, лечења и све видове репатријације у Србију.

Студенти који иду на плаћену праксу припремају се према обављеном договору са послодавцем!

Пријава стручне праксе за лето 2025.

У понедељак 7. априла почиње пријава за овогодишњу стручну праксу и биће отворена до понедељка 14. априла.

Важно је да се ово упутство пажљиво прочита и да се процедура пријаве испоштује у свим детаљима да се не би десило да због пропуста студент остане без могућности да ове године обави жељену праксу!

За све додатне информације студенти се могу обратити руководиоцима праксе на факултету лично у термину консултација или мејлом.

Сви студенти који желе ове године да обаве стручну праксу потребно је да се пријаве у периоду од 07.04. до 14.04.2025. године. Пријава се врши on-line на Студентском порталу. При on-line пријави студенти су дужни да прихвате Изјаву о намерама савесног и одговорног обављања стручне праксе која се приказује на почетку процеса пријаве праксе.

У следећој табели дат је преглед коме је пракса обавезна:

Смер 1. година 2. година 3. година 4. година
ОАС ХиТ 2 Да Да Да Да
ОАС ЗТ / Да Да Не
ОАС ГМ Не Да Да Не
МАС МХ 2 Да / / /
МАС МТ 2 Да / / /
МАС ЗТ 2 Да / / /

Стручну праксу могу обављати и студенти за које она није обавезна према студијском програму и за њих важе сва права и обавезе у вези обављања стручне праксе, као и за студенте којима је пракса обавезна.

Студенти који студирају по старим програмима информацију да ли им је пракса обавезна могу добити у Студентској служби.

Студенти основних студија који први пут аплицирају за стручну праксу могу одабрати само смештајни објекат или специјалну болницу.

Винарије и ресторане могу одабрати само студенти Гастрономског менаџмента.

Студенти Гастрономског менаџмента, поред винарија и ресторана, могу да бирају још само смештајне објекте и специјалне болнице.

Студенти који су успешно прошли интервју за плаћену праксу ће то попуњавати као ЈЕДИНУ жељу. Код неплаћене праксе ово важи САМО за хотел Сребрна лисица на Копаонику.

Уколико желе, студенти могу да обаве праксу у објекту у коме су већ били раније.

Приликом избора жељених објеката обратити пажњу на све детаље - да ли је плаћена пракса, има ли обезбеђен смештај, исхрану, постоји ли нека посебна напомена и слично. СТУДЕНТИ КОЈИ НЕМАЈУ ПОТВРЂЕНУ ПЛАЋЕНУ ПРАКСУ БИ ТРЕБАЛО ДА ПЛАНИРАЈУ ИЗРАЖАВАЊЕ ЖЕЉА У ВИШЕ ОБЈЕКАТА/ТЕРМИНА (нпр. десетак) КАКО СЕ НЕ БИ ДЕСИЛО ДА ОСТАНУ БЕЗ ПРАКСЕ ПОСЛЕ ОБАВЉЕНОГ РАНГИРАЊА. Рангирање се врши према редоследу исказаних жеља и оствареном просеку у досадашњем току студирања.

Уколико студент остане нераспоређен може, уз плаћање посебне накнаде, да бира искључиво између преосталих слободних места.

 

УПУТСТВО ЗА ПРИЈАВУ СТРУЧНЕ ПРАКСЕ

Пријава се врши на Студентском порталу у термину за пријаву

  • Лево у менију одабере се “Пријава за праксу”
  • Студенти који су успешно прошли интервју за плаћену праксу ОБАВЕЗНО бирају то на почетку процеса пријаве
  • У наставку бира се жељени партнер и уноси се тачан термин који је договорен, а датум завршетка може да буде најкасније 30.09.2025. године (и ако је са партнером договорено другачије)
  • Плаћену праксу уносе само студенти који су успешно прошли интервју код послодавца, тј. који имају потврду да су примљени. Ови студенти не могу бирати неплаћену праксу да не би остали без могућности да обаве праксу ове године - ни плаћену, ни неплаћену.
  • Остали студенти бирају неплаћену праксу
  • У десном делу доле је табела “ПРЕГЛЕД ТЕРМИНА У ФИРМАМА ЗА ШКОЛСКУ 2024/2025 ГОДИНУ”
  • Кликом на дугме у колони “Пријави се” бира се жељени партнер и термин
  • Одабране жеље се приказују поређане по приоритету десно горе у табели “ВАШЕ ЖЕЉЕ”
  • Уколико је потребно већ одабрана жеља се може обрисати кликом на дугме у колони “Одјави се”
  • Пожељно је да се унесе што више жеља да се не би десило да студент остане нераспоређен
  • Жеље се могу мењати неограничен број пута у току трајања термина за пријаву
  • Након затварања термина за пријаву вршиће се распоређивање студената према редоследу исказаних жеља и према оствареном просеку у досадашњем току студирања
  • Студенти који су у овој школској години већ обавили једну праксу (зимска пракса), другу праксу не могу да пријаве преко Студентског портала, већ морају да се јаве Студентској служби.
  • По завршетку распоређивања студенати на Студентском порталу под “Пријава за праксу” у табели “АПЛИКАЦИЈА ПРИХВАЋЕНА” могу видети где и у ком термину су распоређени; на истом месту у табели “ВАШЕ ЖЕЉЕ” види се списак и статус свих жеља

Непоштовање рокова везаних за пријаву и обављање стручне праксе, промена изабраних објеката за обављање праксе и пракса која није обавезна наплаћиваће се по важећем ценовнику.

  • Пријава стручне праксе, по истеку рока - 5.000 динара
  • Промена објекта обављања стручне праксе након распоређивања, на лични захтев студента - 5.000 динара
  • Предаја дневника стручне праксе, по истеку рока - 5.000 динара
  • Пријава необавезне стручне праксе - 6.000 динара
  • Студент који није обавио праксу на коју је упућен, губи право на плаћену праксу у тој и наредним школским годинама, односно може да обави искључиво неплаћену праксу
  • Уколико студент не донесе Дневник праксе руководиоцу стручне праксе на потпис и/или не преда Потврду о обављеној стручној пракси Служби за студентска питања, губи право на плаћену праксу у тој и наредним школским годинама, односно може да обави искључиво неплаћену праксу
  • Било каква промена или накнадна пријава праксе (уз доплату) могућа је само до 20.06.2025. године

Сва плаћања је потребно да се изврше најмање два радна дана пре пријаве праксе.

ВАЖНА НАПОМЕНА: Крајњи рок за пријаву стручне праксе је 14.04.2025. године и после тога није могуће пријавити праксу без плаћања закаснеле пријаве.

Погледајте табелу са понудом кликом овде и обратите пажњу на објекте који нуде плаћену праксу, оне који нуде исхрану и смештај, као и на напомене у последњој колони.

Обавештење за студенте мастер студија

Студенти мастер студија, који би желели да обаве једномесечну неплаћену праксу у хотелима на позицији асистента менаџера (у одељењима продаје и маркетинга, људских ресурса, набавке, домаћинства, рецепције и резервација или хране и пића), могу се јавити проф. др Весни Миловановић (Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.).

Презентација програма стручне праксе у САД

Агенција Experience позива студенте завршних година студија, свршене студенте, као и студенте треће године основних академских студија да присуствују online презентацији програма стручне праксе у Сједињеним Америчким Државама, која ће се одржати у четвртак, 6.03.2025. године са почетком у 19 часова путем линка https://us02web.zoom.us/j/2459506520?omn=81864792627

Линк за пријаву на презентацију: https://docs.google.com/forms/d/1Ub0Sh472Ltvx9irnxEH_tnk2x4Aaz5WYCmT90JpgGIg/edit

Овера дневника праксе - Зимска пракса 2025

Доц. др Наташа Ђорђевић

Овера дневника праксе код др Наташе Ђорђевић:
- уторак, 04.02.2025. године од 11:00 до 11:30 часова, Кабинет 27
- среда, 05.02.2025. године од 10:15 до 10:45 часова, Кабинет 27

Обавештење за студенте који стручну праксу обављају у иностранству

Студенти који ће стручну праксу обавити у иностранству у обавези су да обезбеде осигурање за целокупни период обављања стручне праксе, које ће обухватити трошкове прегледа, лечења и све видове репатријације у Србију.

За више информација обратити се проф. др Весни Миловановић (Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.).

Презентација стручне праксе у Уједињеним Арапским Емиратима, Катару и Тајланду

Презентација стручне праксе у Уједињеним Арапским Емиратима, Катару и Тајланду одржаће се online у четвртак, 26.12.2024. године са почетком у 17 часова.

Линк за приступ презентацији је https://meet.google.com/evq-nvmk-wke.

У случају питања обратити се проф. др. Весни Миловановић (Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.).

Пратећу брошуру можете преузети кликом овде.

Програм Work & Travel USA 2025

За све информације обратити се руковдиоцу праксе проф. др. Весни Миловановић (Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.).